Adonar-se

 •M'adono de la tremenda facilitat amb què, la manera com s'informa d'una notícia, la seva repetició constant als mitjans i la inevitable xerrameca dels també inevitables tertulians —aparents i dubtoses enciclopèdies del saber— que, poden sumats, arribar a encendre els ànims, fins i tot de persones que em consta, o així m'ho sembla, són intel·lectualment brillants.
•M'adono de com acceptem la retallada d'un vídeo destinat a obtenir m'agrades (likes) en alguna xarxa social, gairebé sempre tret de context, com si fos un document complet, veraç i imparcial.
•M'adono de com és de terriblement fàcil caure en els terrenys del priorisme i el prejudici.

Vivim en una societat on no abunda el criteri propi i es confon amb els mimetismes repetitius de criteris aliens que fem nostres i després, pomposament defensem com si fossin el fruit de les nostres neurones.

Estem malament; molt malament. Sense criteri, ni anàlisi de la nostra pròpia collita, pensant i opinant a ritme i compàs d'unes batutes a les què oferim confiança immerescuda. Amb la partitura plegada dins un calaix.

Com es deia a l'edat mitjana: Que Déu salvi el rei, perquè al poble no hi ha déu que el salvi.

2 Comentaris

ESCRIU EL TEU COMENTARI
Una emoticona? Còpia i enganxa.
😀😁😂😃😄😅😆😇😈😉😊
😋😌😍😎😏😐😓😔😕😘😜
😞😠😡😲😳🙈🙉🙊🙏💩💪
També podeu afegir imatges o
vídeos, simplement escrivint la seva URL

  1. El Criteri es va acabar amb Balmes. Ara el criteri és que no hi ha criteri, i menys encara equanimitat.
    Recordem a Fuster: Contra el bé i contra el mal, contra les pretensions dels uns i dels altres només ens queda una defensa: La ironia
    Salut.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Qualsevol psicòleg et diria que si la teva defensa final és la ironia, llavors, has perdut la partida.

      Elimina

Publica un comentari a l'entrada

ESCRIU EL TEU COMENTARI
Una emoticona? Còpia i enganxa.
😀😁😂😃😄😅😆😇😈😉😊
😋😌😍😎😏😐😓😔😕😘😜
😞😠😡😲😳🙈🙉🙊🙏💩💪
També podeu afegir imatges o
vídeos, simplement escrivint la seva URL

Més recent Anterior